Dostal jsem se jako slepý k houslím ke knize od Jana Laibla s názvem: Ne, já nic nechci a rozhodl se, že si knihu pořídím. Udělal jsem dobře? Ano, udělal.
Samotnou knihu jsem objevil po náhodě a motivovalal mě nejen fakt, že v současné době řeším aktuální téma nadpisu, ale také mě motivovala ke koupi přednáška autora s názvem: Jak vždy prodat myšlenku, sebe službu či produkt: https://www.youtube.com/watch?v=3XEQhenL9Kw
Střeva knihy
Kniha je malá, má 121 stran a je nadupaná praxí.
Každá kapitola obsahuje témata potřebné pro obchodníka seřazená chronologicky od počátku procesu prodeje až po jeho konec. Čte se příjemně. Každý stránka obsahuje mnho důležitých informací k zapamatování. Nic se nerozpitvává akademicky do detailu. Většina teorie je na pár řádků a poté se přechází přímo k praxi. Dovolím si konkrétní výňatek z knihy:
Představme si námitku zákazníka: :Je to drahé!“
Špatná reakce: „Není, podívejte se, co Vám to všechno přinese“
Správná reakce: „Máte pravdu, v dnešním světě vypadá všechno draze. Oproti čemu Vám to připadá drahé?“
Příklady z praxe jsou to nejlepší z celé knihy, protože jsou surový extrakt několika let znalostí a zkušeností v obchodu, které se dají předat dále. Bohužel ke knize a vzniklým situacím by byla opravdu vhodná nějaká modelová videa, na které by bylo vhodno se podívat přímo na youtube, aby se více utužily v paměti tyto důležité zkušenosti. S tím jde ruku v ruce fakt, že kniha stála necelých 500 korun a není v elektronické podobě. Pro online člověka je to jako vrátit se do pravěku. Stejně tak po informační stránce je velmi nabitá, ale ne tak moc, aby to vyvážilo hodnotu 500 kč.
Pozitiva knihy:
- Pohaté zkušenosti
- Praktické příklady
- Čtivost
Negativa:
- Není v elektronické podobě
- Nejsou k ní dostupná videa znázorňjící modelové situace
- Kniha je forma za hodně peněz málo muziky.
Závěr:
Knihu bych určitě doporučil k četbě nováčkům. Pro zkušené lidi postrádá účel, protože většinu situací se každý naučí metodou pokus-omyl a časem s praxí při obchodních jednáních. Kniha obsahuje mnoho velmi užitečných i praktických rad, které se dají ihned aplikovat s kladným výsledkem. Určitě negativně hodnotím archaickou papírovou verzi materiálu, kde se platí jen za tisk, grafiku a další služby 70% z částky knihy a doporučil bych při příštím vydájí jít cestou online a doplnit praktické příklady videoukázkami, které lépe poslouží k zapamatování některých užitečných modelových situací.