Mám před sebou první část účetní uzáverku v ekonomickém systému ABRA Flexibee.
Úspěšně se mi povedlo nackavat (skoro) všechny potřebné doklady do systému a předávám dvoutýdenní štafetu paní účetní k dokončení tohoto ročního veledíla.
V průběhu práce s ABRA Flexibee jsem narazil na několik detailů, které mě opravdu zlobili a dávám je jako náměty ke zlepšení.
Pojďme na to konkrétně:
- Při vyplňování faktur (přijatých, vydaných) mě zlobí, že při každém kromu to zakřičí, že nejsou nějaká pole vyplněná. Typicky pole splatnost. Toto je první bod, který je doporučen ke zlepšení. Mnohem lepší by bylo, kdyby soft zakřičel až na ZÁVĚR před uložením a dal výpis všeho, co chybí nebo je blbě. Takto jedno po jednom je to opravdu otravné. Obecně by bylo lepší, kdyby se automaticky vyplnilo pole (nebo se předdefinovalo) splatnost = pole přijato + 14 dní . Je to standard mít 14 dní a ten kro potřebuje, tak si to opraví dle sebe.
- Doteď nerozumím, proč má ABRA Flexibee pole „číslo došlé“ & variabilní symbol. Asi to má nějaký vyšší smysl, ale mně to připadne zbytečné. Protože skoro vždy číslo došlé = variabilní symbol. zkoušel jsem hledat, ale nenašel jsem na jejich webu s podporou logiku tohoto pole.
- Bankovní transakce by bylo fajn si označovat barevně podle nějakého definovaného filtru. Je v tom samo o sobě chaos a vneslo by to alespoň nějaký pseudořád. Uvedu to konkrétně. Definice filtru: Jestliže je vedena transakce od čísla účtu 1 (můj účet na fio bance) a vede na účet číslo 2 (můj účet u KB), pak všechny takové transakce označ zeleně (vice versa). To by byla úžasná fičura. Dočkáme se jí?
- Pokud mažete nějaký doklad (třeba bankovní transakci), a na tomto dokladu je nějaká vazba, pak to znemožní smazání všeho, co jste označili. Toto je obzvláš’t otravné, protože neexistuje filtr, který by dokázal ukázat vazby dokladů. Je to potom hraní si na detektiva a hodinové pátrání po dokladech ve vazbě. Toto považuji za velký neduh ABRA Flexibee. Neumí vypsat pole, ve kterých je problém. Prostě jen zakřičí: Někde je vazba, nesmažu nic.
- Ještě lepší upgrade výše psaného je, když chcete smazat nějaký objekt (třeba bankovní účet) a ono vám to zakřičí, že pole je ve vazbě. Kliknete na položku vazby…a tam nic není..?
- Stejně tak pokud chcete smazat všechny označené pokladní doklady, ABRA to nedokáže. musíte doklad po dokladu. Je to zlo.
- U všech položek je funkce scannování v sekce přílohy, ale nikde na podpoře není popsáno, jak to nakonfigurovat, nebo nastavit. To by chtělo také zlepšit do budoucna.
- Tip do budoucna by byl, kdyby ABRA uměla OCR při scannování. Líbilo by se mi vzít nějaké PDF, nahrát ho a ABRA Flexibee by si sama našla pole a předvyplnila by je do formuláře pro přijatou fakturu například. Víte někdo jak toto realizovat?
- to, co je opravdu to nejhorší je, že ABRa Flexibee NEUMÍ automaticky ze zálohové faktury udělat ostrou fakturus odpočtem a poslat ji. To je opravdu pruda. Dokonce nejde označit všechny zálohové zaplacené fakutury a jedním tlačítkem z nich udělat ostré faktury s odpočtem. Toto by jednoznačně bylo dobré zlepšit.
ABRA Flexibee obecně není vhodná pro start někoho, kdo s podnikáním začíná. Ted důvod je, že chybí několik drobných úprav, které by toto umožnili. Porovnejte si to třeba se službou idoklad, která je zadarmo.
v ABRA Fleixbee mi chybí následující funkce
- Implementovat na objednávkový formulář automatické vystavení zálohové faktury
- Nastavit možnost upomínek při nezaplacení některé z faktur.
- Zlepšit párování. Dodat, aby se párovali úhrady s fakturama v únoru, s platbami v únoru, případně s nějakou odchylkou pro pozdní úhrady.
- Posílat faktury automatizovaně, na e-maily které si definuji, případně posílat sms.
Na tomto řešení postupně pracujeme. Myslíme si, že je to mezera společnosti ABRA Flexibee a chceme ji do budoucna doplnit. Problém je, že cenově pro začínajícího to není tak atraktivní, jako třeba služba idoklad.cz Zlepší toto společnost ABRA Flexibee?