Jak vyrobit leták?

Tento článek je určen pro ty, kteří se chystají mít své poprvé při tvorbě letáku. Při třošce zjednodušení  můžeme říct, že se to může brát jako univerzální kuchařka na tvoru levného a univerzálního letáku.

Nejdříve kvantitativní stránka věci. Je vhodné si ujasnit následující otázky:

  • Jak velký bude leták? (= Dle toho, kam nebo komu ho budete strkat)
  • Kolik jich bude? (= V závislosti na délce akce, očekávané poptávce, době práce aj…)

Základem kvality letáku je definovat si, pro koho bude leták určen a co bude jádro sdělení. Ukážu to za chvíli na konkrétním příkladu – letáku pro moje nové tarify.

  • Kdo bude cílová skupina? (Muž/žena, věk, lifestyle, zájmy, sociální status..)
  • Kde to bude propagováno? (Praha, Brno, Sněžka, Macocha…)
  • Co ti lidé chtějí? (Levně volat/nestarat se o kredit/být cool…. )
  • Proč by je to mělo zajímat? (Chci ušetřit/Potřebují volat svému protějšku/chtějí komunikovat v rodině/potřebují psát sms/k práci…)

Co by měl univerzální leták obsahovat?

  • Hlavička (Header)
  • Nadpis variace
  • Tělo letáku
  • Call to action prvek
  • Patička (Footer)

Jednotlivé části by měli obsahovat následující informce na zákaldě dříve zodpovězných otázek:

Header:

  • Pravděpodobně by měl obsahovat nějaký obrázek + claim/ nějaký výkřik či prostě něco, co zaujme když se bud leták rozdávat.
  • Tady  to musí  zaujmout oči barevně – tato část bude podvědomně prodávat.
  • Jsou vhodné nějaké (neúchylné) obrázky z fotobanky například.
Variace nadpisů:
1. Cílovka – Vrahovice: „V nadpisu text Nový mobilní virtuální operátor z Vrahovic“ (= Leták bude propagován společně s internetovým připojením ve Vrahovicích)
2. Cílovka – Prostějov: „V nadpisu text Nový mobilní virtuální operátor z Prostějov“ (= Bude propagováno v okolí Prostějova)
3. Cílovka – ČR (Brno, Olomouc aj..): „V nadpisu text Nový mobilní virtuální operátor Connectica“ (= To bude propagováno po různých městech)
 
Variace těla letáku:
1. text: Volání od 0,59 kč/min a sms od 0,55 kč/ks bez závazků! Zavolejte si i vy pro svůj vlastní tarif na míru. Je to jednoduché, stačí sdělit požadavky a my se Vám přizpůsobíme (= Prioritou jsou hlavně nízkonákladové výdaje. Např. u studentů)
2. text: – Akční nabídka pro tarifů – „Luxusní/Bombastická/jiný superlativ“  Sleva při zakoupení internetového WIFI připojení  současně s tarifem  (= Tohle bude propagováno spolu s internetovými tarify v závislosti na expanzi projektu Connectica). Ukázkový ceník je k tarifů s internetem je  zde
3.text: Namixuj si tarif dle vlastních představ – zavolej nám a my ti namixujeme to pravé ořechové dle tvých požadavků. Začínáme od 0,59 kč/min za minutu a 0,55 kč za sms. Bez závazků. Tak na co čekáš? (= cílovkou jsou mladší generace)
4. text: Propagace nějakého limitovaného speciálního tarifu (=nabídka x minut zdarma, x sms zdarma a x MB dat zdarma za cenu y kč)
Call to action prvek v letáku na konci
Na konci by měl být  nějaký Call to action prvek, který bude společný pro všechny mutace  v duchu:

  •  zavolejte na tel.číslo 730 330 008 pro více informací
  • napište mail na info@connectica.
  • „Zavolejte si o svůj vlastní tarif na míru na ….“

Footer letáku

  • kontakt, IČO, nejsem plátce DPH a podobné drobnostii – to už  si doplňtí každý sám. Stačí tak 1,5 cm místo od spodu +nezapomenout na prostor pro spadávku.
Hlavní účel vytvořeného letáku je jeho architektura, která by měla být univerzální pro všechny letákové variace. Tím si i do budoucna ušetříte náklady na zbytečné znovuvypracování další varianty letáku, když se situace změní.